Частина перша. Виконавець
Хочете підвищити свою ефективність у бізнесі – з’ясуйте, до якого психотипу ви належите.
Розуміючи свій психотип, ви знатимете свої сильні та слабкі сторони, що дозволить вам вибудувати більш оптимальний алгоритм дій.
По відношенню до процесу роботи люди поділяються на два психотипи:
- Виконавці
- Підприємці
Процес роботи можна подати у вигляді простої схеми:
Робота – Результат – Винагорода.
Для виконавця результатом є той «продукт», який він створює в процесі своєї роботи. І цей продукт є очевидним для зовнішнього спостерігача. Під продуктом ми також розуміємо послугу.
Спрощений приклад:
Перукар – зачіска, швачка – одяг, менеджер з продажу – продажі, дизайнер – дизайн, рекламник – реклама, бухгалтер – бух. облік, касир – обслуговування на касі, кухар – їжа, програміст – програма, маляр – фарбування, штукатур – штукатурка, проектант – проект, маркетолог – маркетинг, консультант з нерухомості – консультація з нерухомості, лікар – призначення лікування чи діагностика тощо.
Сенс у тому, що фокус уваги виконавця спрямовано отримання конкретного, очевидного для зовнішнього спостерігача, результату. Ось цей очевидний результат позначимо, як продукт праці виконавця. Особливість цього продукту в тому, що він практично завжди очевидний і має чіткі критерії оцінки.
Психологія виконавця працює так: я створю цей продукт і чекаю за нього винагороду.
У процесі діяльності виконавець займається організацією сфери своєї праці. Інакше кажучи, зайнятий чи організацією, чи, найчастіше, пошуком відповідних умов праці – це дуже важливий ключ!!!
Крім того, виконавець шукає відповідні умови, в яких його праця та результати праці можуть бути затребувані та придбані. Фактично виконавець продає свої вміння і свій час тим, хто їх готовий купити.
Отже, ще раз: «продукт» має бути оцінений, і як заохочення виконавець очікує грошову винагороду.
Цю просту схему дуже важливо зрозуміти, оскільки її розуміння – це ключ до розуміння того, чому більшість людей, які вирішили розпочати свою справу, в результаті прогорає.
ПІДВЕДЕМО ПІДСУМОК
Фокус уваги виконавця – на очевидний результат праці
Виконавець шукає, рідше – створює певні умови, в яких йому буде комфортно працювати.
Він шукає затребуваність своєї праці, тобто – затребуваність продукту.
З перерахованого вище робимо важливий висновок: виконавець завжди залежить від трьох зовнішніх умов.
Очевидність результату
Умови праці
Умови затребуваності
У наступній частині докладно розглянемо психологію підприємця.